sobota, 8 czerwca 2013

Wiosenny obiad na niedzielę.

Aby w sloneczną niedzielę nie tracić dużo czasu zacznujmy obiad robić dzisiaj.
Zaplanowałam zupę z młodego szczawiu na wywarze mięsnym z młodymi warzywkami. Oczywiście z jajeczkiem i zabielona śmietanką.
A na drugie knedle twarogowe z truskawkami.
I kompot truskawkowy do ciasta z rabarbarem i truskawkami.
Truskawkowe szaleństwo, bo jeszcze nie znudziły mi się truskawki.
A więc zupa:
Gotujemy wywar z porcji rosołowej z młodą włóśzczyzną. Dodajemy tez kawałek kapustki lub dwa liście albo głąb, ktory nam pozostał z gołąbków Oczywiście  młoda kapustka. I przyprawy: liśc laurowy, ziele angielskie, gałka , pieprz i sól.
Szczaw przebieramy i opłukujemy . Ja wolę szczaw ogrodowy bo jest mniej kwaśny. Ale jeżeli mam polny, to odcinam ogonki.
Gdy wywar już jest gotowy, przecedzamy go przez sito i wlewamy z powrotem do garnka. Łyżkę mąki mieszamy  z zimną wodą i wlewamy do wywaru. Pokrojony szczaw wrzucamy do wywaru i chwilkę gotujemy. Dodajemy pokrojoną w talarki marchewkę , pietruszkę, seler i por. Dodajemy też ( jeśli jest) oddzielone mięsko od kostek. Chwilkę gotujemy i wyłączamy gaz lub prąd. Smietankę ( ja daję mnie ale 30%) mieszamy z kilkoma łyżkami zupy i wlewamy powoli do garnka.
Zupę podajemy z jajkiem i młodymi ziemniaczkami okraszonymi boczkiem i posypanymi koperkiem.

Knedle :
Przygotowujemy ciasto takie jak na leniwe pierogi. Czyli tłusty twaróg przeciskamy przez praskę lub mielimy. dodajemy jajko i maki tyle ile się wgniecie.
Formujemy wałeczki i odkrajamy część, którą formujemy w placuszek . Zawijamy truskawkę i odkładamy na posypaną mąką część stołu.
Knedle gotujemy i po wyjęciu polewamy bułeczką przsmażoną z maslem . Posypujemy cukrem.
A kompot? No cóż : oczyszczone brzydsze truskawki gotujemy z wodą i cukrem . Cedzimy przez sito i chłodzimy.
Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz