czwartek, 6 czerwca 2013

Ulubione danie dzieci - paluszki rybne.

Moje wnuczki uwielbiają rybę czyli paluszki rybne a szczególnie takie, które sama zrobię.
A więc z myślą o dzieciach podaję przepis.

Składniki

2 opakowania mrożonego czarniaka. 
3 jajka
mąka
bułka tarta
olej do smażenia.

Sposób przyrządzenia



Rozmrozić wolno rybę. Ja wyjmuję z opakowania i folii, solę i stawiam w misce do powolnego rozmrożenia. 
Opłukać szybko pod bieżącą wodą.
Osuszyć w papierowym ręczniku.

Pokroić na kawałki odpowiadające wielkością paluszkom rybnym.

Panierować w bułce tartej, w jajku i mące. Ta kolejnośc gwarantuje chrupkość. Dla odmiany można tradycyjnie: mąka, jajko, bułka lub bułka, jajko, bułka. Jeśli do ostatniej panierki dodamy sól i paprykę oraz pieprz otrzymamy paluszki pikantne.

Smażyć na dużej ilości gorącego oleju. Ja smażę na oleju z pestek winogron. Unikam rybiego zapachu i wzbogacam smak.


Podaję z ziemniakami i surówką z kiszonej kapusty z dodatkiem rodzynek i orzechów włoskich.
Dziś podałam z brukselą, brokułem i kalafiorem.


Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz