środa, 13 lutego 2013

Jeszcze nie spotkałam osoby która nie lubi placków ziemniaczanych.

Placki ziemniaczane!!! Gdy wracałam ze szkoły i pachniało nimi na korytarzu, to jeszcze prędzej biegłam do domu.
Ja robię placki tak jak robiła moja mama.

Składniki:
1, 5 kg ziemniaków. A właściwie moją miarką jest zakryte dno komory zlewozmywaka. 
4 jajka
1 cebula
sól i pieprz ziołowy do smaku.

Sposób przyrządzenia :

Ziemniaki i cebulę zetrzeć na tarce lub przepuścić przez maszynkę do ucierania ziemniaków. ja tak robię. 
Na sicie postawionym na pojemniku odcedzamy partiami masę ziemniaczaną.
Odcedzoną masę  ( bez przesady) przekładamy do miski.
Odlewamy płyn z pojemnika a powstały krochmal przekładamy do miski z masą.
Dodać jajka , sól ( łyżka stołowa), pieprz i dokładnie wymieszać. 

Smażyć na bardzo gorącym tłuszczu. Na smalcu są pyszniejsze i chrupiące a na oleju zdrowsze. 

Placki można podać ze śmietaną, cukrem , popijać mlekiem.
Ale też można podać z sosem tzatziki i łososiem wędzonym ( bardzo wykwitnie)
Można podać z duszonymi pikantnymi warzywami albo z pieczarkami podsmażonymi z cebulką na maśle o odrobiną słodkiej śmietanki
Ja tak właśnie zrobię dzisiaj z pieczarkami. . 

1 komentarz:

  1. a ja spotkałam osoby, które nie lubią placków ziemniaczanych, dziwne :)Ja najbardziej lubię tradycyjne z cukrem. Jutro na obiad placki ,dziękuje za podpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń