poniedziałek, 1 lipca 2013

Kalafior pod beszamelem.

Coś co moja córcia lubi najbardziej czyli:
 Kalafior pod beszamelem.

Składniki:
Oczywiście kalafior wiosenny, czysty i bielutki /
3 łyzki mąki
2 łyzki masła
Mleko
sól, pieprz świeżo zmielony, gałka muszkatołowa świeżo zeskrobana nożykiem.

Sposób przygotowana"

Kalafior wkładamy do wzrącej osolonej  zdodatkiem łyżeczki cukru i łyzki octu wody.
Gotujemy krótko. Musi być jędrny lekko twardawy.
Wyjmujemy z wody , studzimy i dzielimy na różyczki.

Sporządzamy beszamel czyli na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy mąkę i rozcieramy. Dodajemy mleko i ciągle mieszamy drewnianą łyżką albo roztrzepujemy rózgą. Nie może być grudek. Sos musi być dośc gęsty.
Dodajemy sól, pieprz i gałkę.
Do formy ( ja wszystko zapiekam w brytfannie) wysmarowanej masłem i wysypanej tartą bułką wkładamy
rózyczki kalafiora. Zalewamy beszamelem. Mozna posypać tartym żółtym ostrym serem. A jeszcze lepiej - najpierw ser a potem beszamel.
Wstawiamy do piekarnika i pieczemy 1 80 stopniach do momenty gdy wierzch pięknie zezłoci się .a w domu cudnie pachnie.

Podajemy z grzankami podpieczonymi z masłem i ziołami.


Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Nie wierzę, że Ty w nocy piszesz przepis na mój ulubiony kalafior:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam i nigdy nie zapomnę - to najlepszy kalafior na świecie:)pokłony Pani Wandziu:)

    OdpowiedzUsuń