czwartek, 20 marca 2014

Wytrawne naleśniki: trzy smaki.

Dzisiaj zrobiłam naleśniki takie jak ja lubię. A okazało się, że i mamie mężowi bardzo smakowały. A i Ola też upomniała się o swoją działkę.
Trochę miałam zabawy. Ale ja lubię takie igraszki!!!
Przepisu na naleśniki nie rozwijam. Tak jak zawsze 3 jajka, 1/2 l mleka i 1/2 l wody i mąki tyle ile trzeba aby ciasto było lejące się i nie za gęste.
A więc:

I - naleśniki z farszem ruskim.
300g twarogu wędzonego
200g ziemniaków
1/2 dużej cebuli
100 g wędzonego boczku w kawałku
łyżka posiekanego koperku
łyżka posiekanej zielonej pietruszki
sól i pieprz ziołowy do smaku.

Ziemniaki i twaróg przepuścić przez praskę.
Boczek pokroić w kostkę i przesmażyć. Cedzakową łyżką wyjąć z patelni .
Na tłuszczu  pozostały po boczku usmażyć pokrojoną drobno cebule.
Cebulę wyjąć też łyżką cedzakową.
Do ziemniaków dodać twaróg, cebulkę koper i pietruszkę . Posolić i dodać pieprzu .
Wymieszać dokladnie.

II - naleśniki z farszem 5 serów:
100g twarogu tłustego
50 g sera żółtego w kawałku ale startego na jarzynówce
50 g sera pleśniowego niebieskiego
50 g sera brie
50 g twarogu z koziego mleka
biały pieprz mielony
1 łyżka posiekanej bazylii
1 szczypta granulowanego czosnku

Sery rozgnieść widelcem , dodać pieprz, granulowany czosnek i bazylię. Jęsli potrzeba dodać troszkę soli.
Dokładnie wymieszać.


III - naleśniki z farszem "jajcarskim"
3 jajka ugotowane na twardo i posiekane
50g sera zóltego startego na "jarzynówce" - dla kleistości
1 łyżka posiekanego szczypiorku
1 łyżka posiekanego koperku
1 łyżka majonezu gdyby farsz był za suchy
sól i pieprz czarny mielony do smaku. 

Jajka wymieszać z serem żółtym i pozostałymi składnikami.
Posolić i dodać pieprz do smaku.


Wbrew pozorom różnią się te farsze między sobą. 


Naleśniki z serami podałam z dipem jogurtowo-pomidorowym z odrobiną czosnku.

Naleśniki z jajkiem podałam z dipem jogurtowo-majonezowym ze szczypiorkiem

A naleśniki z farszem ruskim posypałam skwareczkami z wędzonego boczku.


A tak prezentowały się wszystkie .



Proszę wybierajcie i smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz