poniedziałek, 27 maja 2013

Kotlety ziemniaczano-twarogowe.

To jest pomysł na inne wykorzystanie farszu do ruskich pierogów, bo nie chcialo mi się lepić tychże pierogów i smażyć naleśników do krokietów.

Składniki

0,25 kg twarogu tłustego.
0,25 kg ziemniaków
1 jajko 
1 cebula
1 łyżka masła
mąka
koperek
sól, pieprz do smaku
bułka tarta
2 jajka
olej do smażenia


Sposób przyrządzenia

Twaróg i ziemniaki (mogą już być młode) przepuscić przez praskę albo zemleć..
Cebulę drobno pokroić i usmażyć na złoto na małej ilości masła.
Ostudzoną cebulę dodać do ziemniaków i twarogu.
Dodać 1 jajko.
Dodać pokrojony koperek ( dość dużo)
Dodać zmielony biały pieprz i sól. Można dodać trochę więcej , to zaostrzy się smak.
Dodawać stopniowo makę i zagniatać ciasto tak aby utworzyło kulę i dało się formować w kotleciki.
Uformować kotleciki, panierować w bułce, w jajku i bułce. Mnie wyszło 14 kotlecików.
Smażyć na wolniejszym ogniu na rumiano.  

Można podawać z sosem pomidorowym, pieczarkowym albo po prostu do gulaszu i z surówką .

Smacznego!!!




Zgłoś ten przepis

2 komentarze:

  1. Wandziu cudowny pomysł :) ostatnio mi tyle farszu zostało, zrobiłam zapiekankę makaronową przekładaną tym farszem, ale takich kotlecików nigdy nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo...prosto i zapewne smacznie :)

    OdpowiedzUsuń