czwartek, 6 sierpnia 2015

Placek z cukinii. Wegetariański i lekki.

Cukinia nam obrodziła w tym roku. Wycinamy i duża i małą. Każda ma swoje zastosowanie.
Dzisiaj proponuję Wam placek z cukinii. Przepis dostałam od Krysi ( sąsiadki z działki). Ale swoim zwyczajem zmodyfikowałam go.
Placek jest pyszny na ciepło i na zimno.

Składniki:



2 duże cukinie.
1 duża cebula
2 duże ząbki czosnku
3 łyżeczki posiekanej zielonej pietruszki
2 łyżeczki suszonych ziół ( tymianek, szałwia, oregano, cząber, lubczyk). Taką mieszankę sama robię . A zioła hoduję na działce. Jako zamiennik proponuję zioła prowansalskie.
1/2 kubka oleju
1 kubek tartego sera żóltego.
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka drobnej soli morskiej
1 łyżeczka ziołowego pieprzu
5 roztrzepanych jajek
3 1/2 kubka mąki tortowej

Sposób przygotowania:

Cukinię obrać, wydrążyć i zetrzeć na jarzynówce.
Wsypać sól, zamieszać i odstawić .
W tym czasie obrać cebulę i drobno pokroić.
Posiekać czosnek .
Zetrzeć ser.
Posiekać natkę pietruszki.
Cukinię wykładać partiami na sitko , wyciskać i przekładać do glębokiego naczynia ( ja przełóżyłam do garnka). Wyjdą 4 kubki cukinii.
Dodać cebulę, czosnek, zioła i pieprz.
Wymieszać i dodać roztrepane jajka, wymieszać.
Dodać olej i też wymieszać.
Dodać mąkę i dokładnie wymieszać.
Dodać ser i ostatni raz wymieszać.
Masę wyłóżyć na wysmarowaną masłem i posypaną bułką tartą blaszkę.
Włożyć do nagrzanego piekarnika i piec w temperaturze 200 stopni około 40 minut.








Smacznego.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz